81f3c468 916a 4cc7 b926 f219440ba88b

Trebam li marketinšku agenciju ili marketinškog stratega?

24.09.2020.

Pitanje bi zapravo trebalo glasiti: je li važnije izgledati dobro ili imati rezultat? Ovo možda zvuči neobično i pitate se„zar ne može oboje?“. Naravno da može.

No, tradicionalno, marketinški stratezi (konzultanti) i marketinške agencije pristupaju stvarima na različit način. Stratezi su fokusirani na rezultate poslovanja, dok su agencije pune kreativnih ideja kojima ćete pozitivno utjecati na percepciju svog brenda, no možda nećete imati poslovne rezultate koje želite.

Na primjer, web stranica vam može izgledati fantastično, no ako nije rađena za vašeg idealnog kupca i iz njegove perspektive (s naglaskom na korisničko iskustvo) tada je vjerojatno da nećete mnogo posjetitelja pretvoriti u kupce.

Činjenica je kako mnoge tvrtke nisu sigurne treba li im marketinški strateg ili marketinška agencija. Važno je znati razliku, jer i jedni i drugi imaju svoju svrhu koja je ključna za dugoročni uspjeh. Na žalost, često tek nakon završetka kampanje i uloženog vremena i budžeta bez razumnog povrata, shvatimo da je nešto pošlo po krivu. Marketinške i poslovne aktivnosti ne bi se trebale raditi neplanski.

Kako biste bili sigurni tko vam treba, razmislite o tome imate li jasnu strategiju svog poslovanja?

Strategija treba u kratkim crtama pojašnjavati:

  • što radite (vaš proizvod ili usluga)
  • zašto (koje probleme ili potrebe kupaca zadovoljavate)
  • po čemu ste jedinstveni (drugačiji od konkurencije)
  • kome se obraćate (tko je vaš idealan kupac)
  • kojim kanalima distribucije (na koji način dolazite do kupca i kakvo je to korisničko iskustvo)
  • kojim kanalima komunikacije (znate li da ima više od 70 različitih kanala komunikacije?)
  • te koji su vaši mjerljivi ciljevi (što želim postići i kako to mjeriti).

Ukoliko imate jasnu strategiju koja odgovara na gore navedena pitanja (i koju ju svaki zaposlenik zna prepričati!) tada svakako potražite marketinšku agenciju kako bi Vam pomogla u implementaciji te strategije.

No, ukoliko nemate smislenu strategiju, vjerojatno se susrećete s nekim od sljedećih problema:

  • uglavnom reagirate na promjene i okolinu te one značajno utječu na Vaše poslovanje
  • isprobavate nove marketinške ideje koje vam se čine zgodne
  • svi djelatnici rade kako misle da je najbolje i međusobno se uvjeravate što je bolje
  • imate ciljeve poslovanja koje većina ne razumije ili ne zna prepričati
  • percepcija javnosti o vama je niska (brand awareness)
  • trudite se biti na svim društvenim mrežama, jer su svi na njima
  • mijenjate i isprobavate nove kanale distribucije, kopirajući tuđi način rada
  • trošite resurse na metode i tehnike koje ne daju rezultate
  • imate česte promjene zaposlenika ili su oni nemotivirani…

Ako ste se prepoznali u nekim stavkama, tada prvo trebate usluge marketinškog stratega.

Dok mnoge marketinške agencije tvrde da pružaju usluge strateškog planiranja, često to zapravo nije strategija, već marketing plan ili set taktika koji se odnosi na usluge koje oni nude (TV kampanja, web, SEO, društvene mreže, eventi, PR i sl.). Sve te usluge su Vam možda i potrebne, no nećete znati koje točno dok nemate pravilnu poslovnu i marketinšku strategiju. A da ne govorimo, koliko će lakše biti svim agencijama raditi na vašoj promociji kada imaju jasnu sliku što vi želite, kome se obraćate i zašto. I sve će biti koordinirano kroz sve kanale poslovanja i komunikacije. Tako se gradi brand!

Marketinški strateg bavi se analizom i osmišljavanjem osnove Vašeg poslovanja, Vašim proizvodima, cijenama, kanalima distribucije, kupcima, zaposlenicima i na kraju i s promocijom. Taj sveobuhvatni pristup dugoročno štedi novac i vrijeme za sve uključene. A dobra strategija otporna je na promjene, recesije i vanjske faktore. Pomaže u agilnosti tvrtke kako bi se brzo prilagodila, bez gubljenja fokusa i vizije poslovanja.

Zapamtite, Apple nije pobijedio Blackberry zbog značajno boljeg proizvoda.

Koje su glavne razlike između marketinškog stratega i marketinške agencije?

Marketinški stratezi rijetko imaju interes preporučivati samo određene aktivnosti, jer su fokusirani na širu sliku i njihov interes je samo dobar rezultat vašeg poslovanja. Što znači da su nepristrani i sve što preporuče je u skladu sa strategijom koja će vam donijeti najbolje rezultate.

Marketinški stratezi će vam pomoći doći do vaše ključne poruke koju želite podijeliti javnosti, zašto bi netko odabrao baš vas, dok će marketinške agencije tu ideju oživjeti.

Strateg će vam pomoći pretvoriti više potencijalnih kupaca u prave i lojalne kupce, dok će vam agencije pomoći generirati veći broj potencijalnih kupaca.

Marketinški stratezi će vam pomoći dobiti više za manje uloženog budžeta, jer će predlagati aktivnosti koje će se fokusirati na najizglednije ciljne skupine, putem najefikasnijih kanala uz jednostavnu i inspirativnu poruku. Što će vam pomoći i kod pristupanja marketinškim agencijama, jer ćete imati jasnu ideju što želite.

Također, ukoliko tražite kratkoročnu kampanju koja će potaknuti prodaju u jednom periodu (npr. za vrijeme božićnih blagdana) tada je marketinška agencija izbor za vas. A ako želite dugoročni plan kojim će vam prodaja rasti tijekom cijele godine, tada potražite marketinškog stratega.

Nadalje, ako znate točno koju marketinšku aktivnost želite provesti tada je najbolje kontaktirati agenciju. No vodite računa da ste dobro promislili i isplanirali, jer često ono što je zanimljivo, novo ili pristupačno, nije ujedno i najbolje za vaše poslovanje. S druge strane ukoliko želite pomoć oko odabira marketinških aktivnosti koje su baš za vas, posebno ako to nije vaše područje interesa, tada je marketinški strateg najbolji izbor.

I za kraj da zaključimo, ukoliko želite jasnu sliku kamo idete i s kojim ciljem, javite se marketinškom strategu. A najbolji konzultanti će vam biti i dugoročni partneri koji će s vama dijeliti veselje zbog vašeg uspjeha.

 “Strategija bez taktike najsporiji je put do pobjede. Taktika bez strategije je buka prije poraza.“ - Sun Tzu