9a51c0a1 55ae 484e 9523 81b084ceefbb

Trebam li se oglašavati na Instagramu ili radiju?

02.10.2020.

Znate li da imate na raspolaganju više od 120 različitih kanala komunikacije prema klijentima? 

Svijet se ubrzano kreće i ponekad nam se čini da je teško pratiti sve promjene koje dolaze. U razgovoru s poduzetnicima i voditeljima, većina pita za savjet gdje se oglašavati, trebaju li biti na svim društvenim mrežama, što napraviti na brzinu kako bi prodaja porasla, kako povećati prepoznatljivost branda i sl. Potrošili su novac na novu web stranicu ili su se oglašavali na radiju jer je bila dobra ponuda, no to se ne odražava na porastu poslovanja. Marketing ne funkcionira. Poznato?

Ovo nije iznenađujuće, jer je nažalost velikom broju poduzeća prodana ideja da trebaju potrošiti novac na npr. Google oglašavanje ili  društvene mreže. Stoga često misle kako će postići rast poslovanja promoviranjem na novoj čarobnoj digitalnoj platformi koja će donijeti puno klijenata uz niske troškove.  Loša strana ovog pristupa je što vlasnici tvrtki mogu potrošiti puno novca s vrlo ograničenim rezultatima bez privlačenja novih klijenata. Većina agencija je fokusirana na brze digitalne strategije, površne taktike i načine promocije koje su samo privremeno rješenje. To nije marketinška strategija, eventualno komunikacijska strategija ili plan. 

Kako se snaći u šumi marketinških kanala, članaka, savjeta stručnjaka?

Krenimo od početka. 

Strategija je postala izraz koji se previše i često pogrešno koristi u marketingu. Strategija je dugoročni sveobuhvatni plan koji odgovara na pitanje zašto radite to što radite. Dok su taktike i planovi usmjereni na manja specifična područja unutar strategije. Zato je snaga dobre strategije neprocjenjiva. Najuspješniji brandovi i tvrtke, male i velike, imaju dobre strategije. Kao i svaki drugi robusni plan, marketinška strategija treba vremena kako bi se dobro razradila, kako bi bila učinkovita. 

Prije nego pomislite: „marketinšku strategiju bi bilo lijepo imati, ali sada mi je potrebna prodaja“ ili „do strategija možemo doći kasnije; odmah se usredotočimo na brzo rješavanje pokretanja posla " zapitajte se zovete li svog mehaničara i tražite da vam kaže što nije u redu s vašim automobilom prije nego je pogledao ispod haube? Pravi marketinški stručnjak ne bi trebao nuditi rješenja nakon površnog polusatnog razgovora s vama.

Zašto? Jer pri izradi marketinške strategije započinjemo s razumijevanjem problema i razmišljanjem o tome kako možete riješiti probleme Vaših kupaca, a zatim radimo zajedno kako bismo to pretočili u efikasan marketinški plan. Marketinška strategija se stvara kroz dobro razumijevanje poslovanja, njegovih kupaca, vaših mogućnosti i izazova na tržištu. Zašto prodajete svoj proizvod ili uslugu, koje probleme rješava, tko su vaši kupci i što oni žele, imate li odnos povjerenja, vole li vaši zaposlenici svoj posao…? Mnogo raznih pitanja pokriva i razotkriva dobra strategija.

A jednom kada je vaša cjelokupna marketinška strategija uspostavljena, imati ćete dugoročne i kratkoročne ciljeve poslovanja i jasno razumijevanje što treba učiniti i kada. Kada implementirate tu strategiju, morate osigurati da je vaša poruka konzistentna i da se vašim brandom učinkovito upravlja.

Strategija se zatim prevodi u komunikacijski plan s različitim digitalnim i ne-digitalnim alatima, platformama i aktivnostima za podršku te strategije. Kroz plan ćete odrediti sve komunikacijske kanale i platforme, vremena komunikacije, budžete, poruke i sl. kako bi komunikacija bila dosljedna. Tada ćete naoružani znanjem odlučiti na koje od onih preko 120 komunikacijskih kanala ćete uložiti svoj budžet. 

Dobar marketing je sveobuhvatan - djeluje ruku pod ruku s raznim drugim područjima: prodaja, financije, ljudski potencijali i razvoj poslovanja.  Ako želite dugoročan uspjeh poslovanja, koji će odolijevati brojnim promjenama i trendovima, potrebna vam je kvalitetna marketinška strategija.  Mi u konzultantskoj tvrtki Razum uživamo u kreiranju poslovnih i marketinških strategija koje diferenciraju i inspiriraju. Mi vjerujemo kako poslovanje može biti jednostavno i inspirativno, uz međusobno  poštovanje svih sudionika, kako bi svi vodili zadovoljan i uspješan život. 

Stoga prestanite tražiti brza rješenja i uložite svoje resurse u kvalitetnu marketinšku strategiju!