168ad60d a3c4 4b6f 8799 3a7e3ed55ea0

Kako objasniti content marketing svojim roditeljima (+ dobri primjeri)

21.10.2020.

Content ili sadržajni marketing je edukativan ili zabavan sadržaj, koji se ne bavi proizvodom/uslugom koju tvrtka prodaje, no u području je interesa i vaše tvrtke i vaših kupaca. Ideja je ponuditi toliko dobru informaciju i koristan sadržaj da ciljna skupina tijekom vremena izgradi lojalnost prema brandu.

Koncept postoji odavno, no sama disciplina dobila je na popularnosti 2010. (izvor: Google Trends).

Najbolji način za objasniti content marketing je kroz dobre primjere. Pa krenimo:

Primjer 1.

Ukoliko ste roditelj sigurno ste se susreli sa stranicom BabyCenter. To je odličan primjer content marketinga. Prema istraživanjima, vodeći su portal na temu roditeljstva u SAD-u. Portal je u posjedu kompanije Johnson & Johnson koja, zamislite, prodaje proizvode za bebe.

Primjer 2.

Lanac trgovina sa sportskom opremom REI htio se približiti svojim potencijalnim kupcima, imajući na umu da većina ljudi kada želi nešto saznati ode na Google i traži kvalitetne blogove, videa, e-knjige i sl. Zato su kreirali svoj You Tube kanal na kojem odgovaraju na najčešća pitanja i probleme ciljne skupine, od savjeta kako u planinama koristiti kompas do kako popraviti lanac na biciklu.

Primjer 3.

Jyske Bank je velika danska banka koja je počela koristiti content marketing kako bi dobila bolje rezultate od dotadašnjeg skupog sponzorskog marketinga. Kreirali su web TV program Jyskebank.tv, koji producira odličan program posvećen financijama, poduzetnicima i svima koje zanima poslovanje. Pružaju sadržaj poput intervjua s najboljim poslovnim liderima, live vijesti o svjetskom businessu, DIY videa kako uštediti samostalnim popravcima doma i sl. Program je toliko dobar da ga ponekad preuzima i danska nacionalna televizija.  I s vremenom su dobili toliki kredibilitet da su postali medijska kuća i prodaju oglasni prostor. 😊

Primjer 4.

Tôhoku Kaikon je neprofitna organizacija koja podržava lokalne proizvođače hrane u Japanu, koje je pogodio potres i tsunami 2011. Kada su otkrili da postoji veliki jaz između proizvođača i urbanih kupaca osmislili su content marketing program pretplate - Tôhoku Taberu Magazine u kojem dijele osobne životne priče marljivih poljoprivrednika uz dostavu proizvoda pretplatnicima na prag zajedno s receptima kako skuhati dostavljenu hranu. Kako je rasla popularnost magazina, Tôhoku je prepoznao mogućnost dodatnog poboljšavanja odnosa s kupcima te je kreirao Facebook stranicu samo za pretplatnike, na kojoj oni mogu raspravljati o skuhanim jelima i dijeliti recepte i savjete, a proizvođači mogu vidjeti kako njihov mukotrpan rad daje radost drugima.  

Primjer 5.

Rip Curl je tvrtka koja proizvodi opremu za surfere. Kako bi se bolje približili svojoj ciljnoj skupini osmislili su online publikaciju The Search na kojoj su priče surfera u potrazi za najboljim valom, uz vrhunske fotografije i osobne preporuke surfera. S više od 100.000 pretplatnika na You Tube-u i preko 2 milijuna Facebook fanova, oni su odličan primjer kako spojiti sadržaj s ciljnom skupinom i učiniti svoje poslovanje još profitabilnijim.

Primjer 6.

Poznat po poslovanju koje je uglavnom percipirano kao dosadno (turbine, avionski motori, lokomotive), General Electric je to oživio sa svojom Instagram kampanjom u suradnji s influencerima i nekoliko super obožavatelja. Kreirali su #GEInstaWalk gdje su omogućili vođene ture po tvornicama uz upload vrhunskih fotografija. Rezultati su bili spektakularni: 8 milijuna pregleda na Instagram računu i 3.000 novih sljedbenika. Bez ikakvog plaćenog oglašavanja.

 

Nadamo se je s ovim primjerima jasno kako content marketing nije vezan uz brand, vaše proizvode ili usluge. On je vezan uz vašu publiku. Što je njima važno?

Postajući vjerodostojan izvor informacija o temama koje zanimaju vaše kupce, veća je vjerojatnost da će vašu tvrtku otkriti prava publika i da ćete steći njihovo povjerenje i odanost – čime ćete ojačati  brand i posljedično povećati prihode.

Iako u ovom trenutku možda klimate glavom i mislite: "Da, to je nešto što želim učiniti", ne biste trebali krenuti s content marketingom samo jer je to „in“.  

Content marketing zahtijeva puno rada, ustrajnosti i strpljenja - nije za svakoga. Njemu prethodi dobro osmišljena marketinška strategija s jasno definiranom publikom kojoj se obraćate i mjerljivim ciljevima.  Ali, to može biti idealan pristup ako doista želite svojim klijentima pružiti bolje iskustvo, a istovremeno pozitivno utjecati na poslovanje u smislu njegove percepcije.