42d7d28c 76af 4ffd 9270 0d6c1b61747e

Ima li dobrog employer brenda bez definirane organizacijske kulture?

28.10.2021.

Zašto moji zaposlenici ne dijele novosti o tvrtki na društvenim mrežama?

Kako zadržati stručnjake koji odlaze zbog veće plaće?

Kako napisati oglas za posao da se javi puno kvalitetnih kandidata?

Je li employer branding samo još jedan buzzword?

Mogu li provoditi quick fix aktivnosti u kojima se promoviram prema van kao odlično mjesto za rad?

Kako utjecati na to da postanemo poželjan poslodavac?

 

Ovo je samo dio pitanja koja smo dobili u svojim razgovorima s klijentima i potencijalnim klijentima, što nas je navelo da duboko uđemo u ovu temu i izgradimo stručnost koja će pomoći tvrtkama koje gledaju naprijed i imaju viziju, da izgrade svoj uspješan employer brand. Jer naše je uvjerenje da svijet postaje bolje mjesto ako svi radimo ono što nas stvarno zanima i veseli.

Danas kultura tvrtke i korporativne vrijednosti igraju mnogo veću ulogu nego ikad prije. Tvrtke će se morati više potruditi i dati dodane vrijednosti kako bi zainteresirali i privukli vrhunske zaposlenike nove generacije. Ali i zadržali postojeće.

Prema našem dosadašnjem iskustvu, saželi smo kako to učiniti ispravno.

 

Počnite sa svrhom

U samoj srži dobrog branda poslodavca je svrha postojanja. Simon Sinek je to najbolje rekao u svom neizmjerno popularnom TED Talku:"Ljudi ne kupuju ono što radite, kupuju zašto to radite." Odnosno ljudi ostaju u tvrtki i angažirani su jer vide svrhu i svoj doprinos, a ne zato što dobivaju plaću.

Većina tvrtki zaboravila je - ili nikada nije znala - svoj stvarni razlog postojanja.

Osnova uspješnog brenda poslodavca mora biti vaša svrha postojanja. Nije to zaraditi novac, to je razumna posljedica poslovanja. Ovdje pričamo o vašoj stvarnoj svrsi, kako vaša organizacija čini svijet boljim? Koja su vaša uvjerenja?

U Adidasu to je "Oblikujte budućnost sporta kroz inovacije."

U Trip Advisoru to je "Pomoći ljudima diljem svijeta isplanirati savršeno putovanje."

Za Dove to je "Otkriti vrijednost stvarne ljepote i popraviti samopouzdanje osoba diljem svijeta."

Svrha postojanja osnova je organizacijske kulture, a nju trebaju podržavati nosioci kulture.

 

Nosioci kulture povezuju cijelu priču

Nosioci kulture opisuju kakvi morate biti kao pojedinci i kao organizacija da biste mogli ispuniti svoju svrhu i viziju.

Po svojoj prirodi, nosioci kulture razlikuju se unutar svake organizacije ovisno o postojećoj kulturi tvrtke. Međutim, njihova je funkcija uvijek podržavati svrhu poslovanja.   

U Facebooku nosioci kulture uključuju izgradnju društvene vrijednosti i fokus na utjecaj na društvo.

U Netflixu uključuju osobnu prosudbu, komunikaciju i utjecaj na društvo.

U Pixaru to su raznolikost, uključivanje, pripadanje i utjecaj.

Nakon što otkrijete svoj razlog postojanja, svoju svrhu i definirate svoje nosioce organizacijske kulture, imate temelj vašeg prijedloga vrijednosti poslodavca (EVP -  Employee Value Proposition). To je ono što vas izdvaja od konkurencije, to je glavni razlog zašto bi kandidati trebali željeti doći raditi kod vas. To je ono što je jedinstveno za vas, autentično i ne može se kopirati.

 

Uzmimo nekoliko dobrih promjera EVP-a:

Do cool things that matter" - Google

Lead the future of beauty“ – L’Oreal

We lead. We invent. We deliver. We use the power of sport to move the world.” – Nike

We challenge convention and push technology to the edge of possibility“ - Rimac Automobili

 

Aktivnosti bez kojih se ne može

Strateški dokument poput EVP-a bit će vrijedan samo ako ga aktivirate unutar organizacije. Ovdje dolaze do izražaja aktivnosti za promicanje kulture. Svojim aktivnostima oživljavate EVP povezivanjem svakodnevnih, tjednih i mjesečnih aktivnosti sa svojim nosiocima kulture.

Je li jedan od vaših nosioca kulture biti dobar jedan prema drugome? Aktivirajte aktivnost u kojoj je obavezno da se svi međusobno pohvaljuju kroz neku zajedničku aplikaciju.

Je li jedan od vaših nosioca kulture avantura? Idite na rafting ili jedrite kao tim.

Živjeti svoju kulturu znači redovito imati male i velike aktivnosti koje ju podržavaju. Tada neće biti samo slovo na papiru.

 

Komunikacija dolazi na kraju

Ako ste uspjeli saznati i verbalizirati svoju svrhu, kreirali ste jasnu organizacijsku kulturu i nosioce, definirali svoju najveću prednost kao poslodavca i provodite aktivnosti za poticanje kulture, tada vjerojatno imate snažnu kulturu u kojoj se ljudi osjećaju sretno, viđeno i motivirano.

Ali do sada, samo ljudi unutar vaše organizacije znaju za to. Ako želite privući pravu vrstu zaposlenika, morate komunicirati s pravim ciljnim skupinama izvan vlastitih zidova. Ovdje tek sad dolazimo do komunikacije.

Želite što transparentnije  komunicirati svoj employer brand i kulturu tvrtke, od vaše stranice karijere na web-u i društvenih mreža do oglasa za posao i materijala za intervjue. Jasnom, dosljednom i osobnom komunikacijom svog brenda kao poželjnog poslodavca i kulture tvrtke stvarate svijest o brendu, a time i interes za vašu tvrtku među onim stručnjacima koje želite privući.  

Kada su vam sva četiri dijela aktivna, vaša tvrtka može samo imati pozitivne promjene i rast.

Zamislite da se sve više odličnih kandidata počinje prijavljivati za otvorena radna mjesta, zaposlenici se pretvaraju u ambasadore tvrtke i njenih proizvoda, zadržavaju se duže vrijeme i razvijaju svoje vještine. Radno mjesto postaje sretnije i motiviranije, a vi se više nikad ne morate baviti headhunting-om.

Krenimo!