292121d6 53d8 4b1d 884f 02eff95eea31

6 osnovnih pravila za efikasne marketinške kampanje i aktivnosti

15.05.2021.

Postoji samo nekoliko fundamentalnih pravila komunikacije prema potencijalnim kupcima kojih se treba pridržavati kako biste imali efikasnu promotivnu ili prodajnu kampanju i osigurali kontinuirani rast.

Bez obzira na koliko se kanala promovirali i koliko budžeta trošili na marketing, važno je shvatiti, zapamtiti i primjenjivati ove koncepte:

 

THE ponuda

Postoji popularna izreka „content is king“. Ne bismo se složili. Prodaja odnosno rezultat je kralj. Bez prodaje nema tržišta niti kraljevstva u kojem će sadržaj biti kralj.

Iz tog razloga uvijek morate imati ponudu koja vašem idealnom kupcu govori što treba učiniti i zašto to treba učiniti sada.  

I'm gonna make him an offer he can't refuse.“ Samo bez konja 😊

 

Dobar razlog zbog kojeg će reagirati odmah

Najviše novaca u marketingu se izgubi na potencijalnim kupcima koje smo skoro uvjerili. Bili su u iskušenju da odgovore. Skoro su reagirali. Ali onda su odlučili razmisliti još o tome, još malo istražiti.

Kada dođu do tog ruba „moramo posegnuti preko i povući ih preko njega“. Mora postojati jako dobar razlog da ne odu razmišljati još malo. Može biti hitnost (akcija koja traje samo 24 sata), može biti jedinstvena ideja koja ih oduševi (ovakve revolucionarne  tenisice nema nitko), može biti proizvod koji im je baš sada potreban (treba vam oprema za trčanje), atraktivna vizija njihove budućnosti s vama (ovako ćete se zabavljati kada dođete u naš hotel)...

 

Jasne upute

Većina ljudi relativno razumno slijedi upute. Uglavnom se zaustavljamo na crvenom i idemo na zeleno, stojimo u redovima u koje nam je rečeno da stojimo i ispunjavamo obrasce koje smo dobili. Većina ljudi je dobro uvjetovana od djetinjstva, da rade ono što im se kaže.

Zato su neuspjesi i razočaranja većine marketingaša rezultat davanja zbunjujućih uputa. Zbunjeni ili nesigurni potrošači ne rade ništa. Samo dijeljenje npr. sadržaja na društvenim mrežama neće donijeti mjerljive rezultate ako ne prođete kroz perspektivu potrošača i osmislite točno koje korake želite da poduzmu kako biste vi prodali. Što želite od njih?

 

Praćenje i mjerenje 

Ako želite stvarnu zaradu od svog marketinga, više nećete dopustiti da bilo kakvo ulaganje u marketing ili prodaju bude bez jasnih ciljeva, mjerenja rezultata i odgovornosti. Naravno, dobiti ćete razne argumente protiv od marketinških i digitalnih agencija, medijskih kuća, zaposlenika i prijatelja. Čut ćete izraze kao što su "angažman" i  "doseg" i "viralnost", bez podataka za pozadinu rezultata. Nasmiješit ćeš se i pristojno reći" Ne, hvala."

Svaka kuna uložena u marketing mora donijeti nešto ili ispuniti neki zadani mjerljivi cilj.   

Povezano: Blog - Zašto svi pričaju o OKR metodi

 

Follow-up

Često tvrtke ne rade sustavno na svojim prodajnim leadovima. Npr. ljudi čitaju vaš oglas ili blog, vide vaš logo, pronalaze vas na društvenoj mreži, zovu ili posjećuju vaše mjesto poslovanja, postavljaju pitanja vašem osoblju, i to je to. Nema traženja imena potencijalnog kupca, e-mail adrese, nema ponude za trenutno slanje/davanje informativnog letka ili e-knjige, kupona za popust. Ništa. Hvala i doviđenja.

Kada ulažete u marketing, ne plaćate samo kupce koje dobijete. Plaćate cijenu za svaki  poziv, svaki ulazak kupca u trgovinu. Ne raditi ništa s bilo kojim od njih je kao bacati novac u wc školjku.

Konkretno zamislite da ste uložiti 10.000 kuna u digitalnu kampanju i dobijete 50 telefonskih poziva, kupili ste svaki poziv za 200 kuna. Ako ćete potratiti samo jedan, uzmite lijepu, hrskavu novčanicu od 200 kuna, idite u kupaonicu, rastrgajte ju na komade, pustite da  komadi lepršaju u wc školjku i isperite vodu. Ako nećete učiniti ništa s 30 od tih 50 poziva, stanite tamo i učinite to 30 puta. Osjetite to.

Vjerojatno vam se neće svidjeti kakav je to osjećaj. Zapamtite taj osjećaj svaki put kada ne uspijete temeljito ispratiti potencijalnog kupca.

Jer nije bilo vremena. Marketing nije stigao pripremiti na vrijeme. Prodaja nije dobro kontaktirala lead. Pretpostavili ste da kupac nije ozbiljan...

 

Rezultati vladaju   

Rezultat je kralj. I točka.

Evo na jednostavnom primjeru:

Želite da vam se stan očisti, prozori operu, kupaona izglanca i unajmite tvrtku ili osobu za čišćenje za 700 kuna. Ako dođete doma i vidite da su prozori i dalje prljavi i jedna soba nije uopće usisana, ali osoba svejedno želi svojih 700 kuna, kakvu bi moguću "priču" mogao ponuditi umjesto rezultata čistog stana koji bi vas zadovoljio? Nadam se niti nijedan. Usluga nije pričanje priče. Usluga je čist stan. Pristali ste platiti tu uslugu. Isto vrijedi i za oglašavanje. Ne dopustite da vas itko uvjeri u suprotno.

Nadalje, nijedno mišljenje se ne računa – čak ni vaše.

Važni su samo rezultati.

A ako želite rezultate, javite nam se.