83fe0bb6 3749 4bd4 abba 767fd891d019

6 ključnih savjeta za izradu odlične web stranice

14.01.2021.

U posljednje vrijeme Razum dobiva sve više upita za pomoć i kod izrade web stranice. Kako bismo olakšali svima donijeti odluku što vam je potrebno i kako krenuti, donosimo neke od ključnih savjeta.

Strategija je ključna za izradu uspješne web stranice

Kada krenete s izradom web stranice „ IT meštri od web stranica„ koristit će različit tehnički vokabular koji vas može samo zbuniti i dati onaj poznati neugodni osjećaj neznanja. Web developeri su tehnički stručnjaci u aspektu izrade web stranice, no činjenica je kako mnogi nisu educirani o strateškom planiranju web stranice. Iskusniji će tražiti vaše inpute u kojem smjeru bi trebalo ići, kome se obraćate, što želite postići, po čemu ste drugačiji ili vas navoditi da razmišljate strateški, dok će većina šablonski izraditi vašu web stranicu i diviti se novim tehničkim detaljima i dizajnu.  

Kako bi web stranica, koja vas predstavlja, imala smisla i bila tehnološki i dizajnerski moderna, vašem developeru potrebni su detaljni inputi o vašoj strategiji i ciljevima. Ako ih ne traži od vas, potražite novog developera. Jer, web stranica može biti zadnji krik tehnologije, ali ako nije u skladu s vašom poslovnom strategijom, teško da ćete postići zacrtani cilj s njom. Također, važno je imati na umu da vaša web stranica treba biti aktualna i za 3-5 godina, ne samo danas. Ako stvarno želite da imate koristi od web stranice uvijek imajte na umu vašu poslovnu strategiju.

Istraživanje je osnova svakog dobrog projekta

Najbolji sportaši troše sate  i sate na proučavanje konkurentskih koraka i taktika kako bi se pripremili za sljedeći meč. Istražite svoju konkurenciju, direktni i indirektnu, pronađite sve njihove dobre i loše strane, saznajte što korisnici govore o vama i vašoj konkurenciji, pogledajte kakve se web stranice rade u svijetu. Zapišite što vam se sviđa i ne sviđa, spremite primjere web stranica koji su vam odlični. Što više informacija date svom web developeru, bit će svi zadovoljniji, a projekt uspješniji. Uzmite vremena i posvetite se istraživanju.

Web stranica treba nuditi rješenja problema ili zadovoljenje potreba kupaca

Web stranica nije detaljno raspisivanje povijesti o vašoj tvrtki i proizvodima koje nudite. Godinama je web stranica bila je produžena ruka u prezentaciji vas i usluga koje nudite. Danas, kvalitetna web stranica pokušava odgovoriti na pitanja korisnika, pokušava riješiti probleme/izazove vaših potencijalnih klijenata, a ne samo nuditi vaš proizvod koji je „jedinstven“ na tržištu. Proizvodi su rijetko jedinstveni, no vaš odnos s vašim kupcem/klijentom može biti jedinstven. Tražite nešto što se ne može tako lako kopirati, jer ako ste fokusirani na svoj proizvod uvijek će na tržište doći novi, moderniji proizvod - tu bitku ne možete dobiti. Stoga nudite rješenje i gradite odnos, jer nikoga ne zanima vaš proizvod!

Web stranica mora biti napravljena iz aspekta korisnika, ne vas (tvrtke)

Jeste li čuli za korisničko iskustvo (UX) i znate li što uistinu predstavlja? Puno je definicija korisničkog iskustva, nama možda najdraža je - korisničko iskustvo je kako se kupac osjeća kada koristi/gleda vašu web stranicu. Je li mu zanimljiva ili dosadna, previše ili premalo informacija, kako se snalazi, koliko ga prekidaju pop-upovi, može li brzo pronaći što želi (npr. kontakt ili web shop), osjeća li se da ga razumijete, odgovara li na njegova pitanja, učitava li se brzo ili sporo… Zato „izađite iz svojih cipela“ i osluškujte svoje kupce, istražite, pitajte, testirajte.

Uvijek pišite tekstove za web stranicu prije prijedloga dizajna.

Najvažnije je složiti koncept svega što želimo reći imajući na umu svoju poslovnu i marketinšku strategiju, kome se obraćamo i što želimo poručiti. Tekstovi se uvijek pišu prije dizajna web stranice. Optimalno je nakon istraživanja, napraviti kostur kako će web izgledati (tzv. wireframe) i prema njemu pisati tekstove. Preporučujemo svakako najam pravog copywritera, jer je pismen, pitak i zanimljiv tekst ključan za uspjeh vaše web stranice. Ne zaboravite, imate maksimalno 10 sekundi pažnje korisnika kada dođe na vaš web. Ako ga ne zainteresirate i ne objasnite ukratko kako mu možete pomoći, nećete ga više vidjeti.

Dizajn web stranice dolazi na „kraju“

Moderan, responzivan, zanimljiv dizajn od velike je važnosti za ukupni dojam vaše web stranice, kao i tehnička pozadina (prilagodljivost svim ekranima, brzina učitavanja, optimizacija za tražilice (SEO) i sl.). Stoga je važno unajmiti dobru web development agenciju, s kojom vam se izrada web stranice neće pretvoriti u višemjesečnu noćnu moru.

A važno je i  da se gotova stranica vama sviđa, bez obzira što je sada „in“ te da je u skladu s vašim vizualnim identitetom.

 

Koraci za izradu web stranice

Veliki je izbor tvrtki koje se bave izradom web stranica i teško je odabrati. Dijelimo neke naše savjete za bolji odabir:

-          ima li agencija upitnik kojim traže od vas detaljne informacije o vašoj strategiji, proizvodima, ciljanim kupcima itd.;

-          imaju li osim web developera i web dizajnera s UX iskustvom;

-          imaju li vlastitu odličnu web stranicu;

-          nude li i usluge digitalnog marketinga (SEO, vođenje društvenih mreža, oglašavanje…);

-          sviđa li vam se portfolio njihovih dosadašnjih radova?

-          bonus je ako imaju i svog provjerenog copywritera.

U svakom slučaju, zgodno je raspitati se i zatražiti preporuku od prijatelja, kolega i poslovnih partnera.

 

Primijetit ćete da nismo spomenuli cijenu kao važan faktor odabira web development agencije. Razlog je što cijena uvelike ovisi o tome što želite, o veličini vaše web stranice, imate li i e-trgovinu, iskustvu samog developera, posvećenosti klijentu i sl. Imajte na umu da vam web stranica za 5.000 kuna neće dati ništa više od osnovne web „vizitke“ i da ćete imati vrlo malo opcija budućih uređivanja (što je ponekad i dovoljno). Također, ako želite kvalitetnu web stranicu preko koje ćete prodavati svoje mnogobrojne proizvode i koja će imati odlično korisničko iskustvo ćete morati izdvojiti mnogo, mnogo više.

Upamtite, ako vam je web stranica važan prodajni i marketinški kanal, nemojte štedjeti na njoj, jer naknadni redizajn, korekcije, gubitak vremena i povjerenja kupaca košta puno više.  Radije potrošite više vremena na početku nego naknadno popravljati nešto što možda nije popravljivo.

A ako vam je potrebna strategija izrade web stranice – Razum je tu za vas. 😉

#strategija #izradawebstranice #dijeljenjeznanja #marketing