B9e60f8b 4ac1 485b 9c4f be65668cf05b

Tri koraka za izgradnju uspješnog Employer Branda

20.07.2021.

Danas se ljudi smatraju pokretačima inovacija i gospodarskog rasta. Biti u stanju privući, zaposliti i zadržati stručne zaposlenike nikada nije bilo toliko važno za uspjeh kao što je danas. Zbog sve veće upotrebe tehnologije posljednjih godina, ljudi imaju pristup ogromnom izvoru informacija, više nego ikad prije.

Iz tog razloga poslodavci moraju osigurati da mogu prenijeti atraktivnu i autentičnu poruku koja će preživjeti to obilje informacija i izdvojiti ih od konkurencije.

A kako svijet postaje globaliziraniji, poslodavci će morati pronaći nove načine za privlačenje pravih kandidata iz cijelog svijeta.

 

PRONAĐITE SVOJU POSEBNOST

Tko sam sada

Prvi korak rada na Employer Brandingu je određivanje trenutnih percepcija i stavova o vašoj organizaciji. To se odnosi i na interne percepcije, jer organizacija mora naučiti ne samo što potencijalni zaposlenici, klijenti i javnost misle o njoj, već razumjeti i što misle vlastiti zaposlenici.

Jedna od uspješnih metoda određivanja trenutne percepcije je istraživanje. Kako bi se uspješno osmislio prijedlog vrijednosti i odredile posebnosti vas kao poslodavca, važno je interno i eksterno voditi razgovore kako bi se prikupile povratne informacije.

 

Kako biti drugačiji?

Biti drugačiji je ključni čimbenik uspješnog rada na Employer Brandingu uglavnom zato što su nove generacije preplavljene opcijama. Studenti danas mogu birati između brojnih poslodavaca o kojima mogu pronaći svakakve informacije, a češće se i okreću netradicionalnim opcijama kao što je pokretanje vlastitog poslovanja. Organizacije moraju naučiti kako se istaknuti među ovim morem opcija.

Kako se jedna tvrtka izdvaja od ostalih i čini se najatraktivnijim izborom kao mjesto za rad?

Ključni element u diferencijaciji je inovacija. Raditi nešto na potpuno drugačiji način od svih do sada, a s ciljem da se povežemo s željenom ciljnom skupinom. Čini se jednostavno, ali nije. Ovaj korak je najteži, ali i najvažniji kod uspješnosti vašeg brenda kao poslodavca.

 

JASNO DEFINIRAJTE I IMPLEMENTIRAJTE BRAND

Ključna je suradnja marketinga i HR-a

Da bi Employer Branding projekt bio uspješan, mora biti jasan i autentičan. Važno je uskladiti brend poslodavca s korporativnim brandom kako bi se omogućilo da jedinstvena priča vaše tvrtke bude stalna i dugoročno prepoznatljiva. Potrebno je potaknuti učinkovitu suradnju između ljudskih resursa i marketinškog odjela kako bi se stvorio jedinstveni brend. Poželjno je angažirati i stručnjake za brend menadžment kako bi se povećala učinkovitost komunikacije, ukoliko niste velika tvrtka i nemate mnogo ljudi u marketingu.

 

Ne zaboravite lokalizirati  

Internacionalna organizacija mora se pobrinuti da uključi sva tržišta i lokalne predstavnike u proces ujedinjenja pod jednim brandom, jednom kulturom i jednom porukom. Održavanjem globalnih radionica i doprinosom lokalnih tržišta dobiti ćemo brend poruku koja, iako je jedinstvena za sva tržišta, funkcionira u svakoj zemlji. Jedna je strategija, no taktike po zemljama se razlikuju.

 

Uključite menadžere i zaposlenike

Jedan od najvažnijih aspekata oživljavanja vašeg brenda je njegova autentičnost. Brand koji se komunicira mora biti stvaran i uvjerljiv, kako iznutra tako i izvana, što znači da zaposlenici moraju vjerovati u tu priču, osjećati je i biti dijelom te energije. Kako bi ujedinili veliki broj različitih zaposlenika pod jednom vizijom i kulturom i kako bi zaposlenici doista živjeli kulturu, potrebno je oformiti ili angažirati tim koji će to osmisliti i provesti na način idealan za svaku pojedinu organizaciju. Kada su zaposlenici angažirani, spremni su djelovati i kao ambasadori koji mogu širiti pozitivne poruke o organizaciji.

 

IMAJTE NA UMU ZAŠTO TO RADITE

Privlačenje dobrih kandidata

Osobne interakcije nevjerojatno su moćan alat za rad na Employer Brandingu, jer ostavljaju snažne dojmove potencijalnim zaposlenicima. Iz tog razloga, važno je da organizacije osiguraju da svi članovi tima predstavljaju tvrtku na pravi način, s pozitivnom energijom i porukama. Ključ uspjeha Employer Brandinga je uvjerenje da se ljudi pridružuju tvrtkama zbog ljudi koje upoznaju, a ne samo zbog onoga što čitaju ili čuju iz vanjskih izvora.

Dobra komunikacija prema ciljanim kandidatima važna je za izgradnju brenda, no najvažniji su ljudi, jer kampanja može dovesti zaposlenike, no ako iznutra nije (za njih) odlična organizacijska kultura, nećete ih zadržati.

 

Zadržavanje kvalitetnih zaposlenika

Budući da je zadržavanje kvalitetnih zaposlenika jednako važno za Employer Branding kao i privlačenje kandidata, važno je osigurati da se potencijalni zaposlenici dobro uklope u organizaciju. Stažiranje i pripravnički programi pokazali su se uspješnim načinima pronalaženja pravog zaposlenika za organizaciju.

U mnogim slučajevima mladi ljudi koji su zaposleni na stažiranju ili pripravnici prelaze na više ili menadžerske uloge unutar tvrtki. Ovaj trend naglašava važnost edukacije i razvoja. Kada se mladim zaposlenicima daju odgovarajući resursi i trening, osim prvog zaposlenja, oni i brže napreduju u karijeri uz osjećaj lojalnosti i zahvalnosti prema organizaciji koja im je dala priliku.

Kod zadržavanja zaposlenika veliku pažnju obratite na sustav nagrađivanja i priznanja (imate li ga predstavljenog na jasan i transparentan način) i pratite li sustavno i aktivno profesionalni razvoj zaposlenika.

 

Ostvarenje organizacijske vizije

Kako bi privukle prave kandidate i osigurale da ostanu u organizaciji, tvrtke moraju razumjeti koje vrste ljudi žele privući i prilagoditi svoj proces zapošljavanja.

Ukoliko su vam organizacijske vrijednosti važnije od stručnosti, proces zapošljavanja provedite prvo kroz kompatibilnost kandidata s organizacijskim vrijednostima.

Ukoliko vam je najvažnije pronaći određene vrste stručnjaka kako biste ostvarili svoju viziju, važno je organizirati odjele i posložiti menadžment da su svi fokusirani na ostvarenje poslovnog plana.  

Proces zapošljavanja mora oslikavati vašu kulturu, brend i viziju kao organizacije.

 

Employer Branding dovodi do uspješne provedbe poslovnog plana.
Ljudski resursi igraju ključnu ulogu u osiguravanju uspješne realizacije poslovnih strategija.
A ljudi su ključni za uspjeh, tako da je privlačenje i zadržavanje pravih ljudi nevjerojatno važno.